zachmurzenie duże
-0°
-0°
poniedziałek
UMiG w Olsztynie
Będzie scieżka rowerowa i nowa nawierzchnia drogi z Biskupic do Olsztyn
08 grudnia 2023 r. | 12:29
2

PHU Larix z Lublińca zajmie się poprawą bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu w gminie Olsztyn w miejscowości Olsztyn – Biskupice. A chodzi o remont drogi powiatowej DP Nr 1065 S.

Powiatowy Zarząd Dróg w Częstochowie zapłaci za przebudowę 2 328 840 zł.

Opis przedmiotowego zadania
W stanie obecnym droga powiatowa DP Nr 1065 S jest drogą zbiorczą, posiada nawierzchnię bitumiczną szer. 5,7m - 6,0 m z obustronnym poboczem szer. 0,75m.
Projekt przewiduje wymianę warstwy ścieralnej nawierzchni wschodniej połowy jezdni z jednoczesnym jej poszerzeniem do uzyskania szerokości pasa ruchu 3,0m. Bezpośrednio przy jezdni wschodniej w jej poziomie projektuje się ścieżkę rowerową szer. 2,5m z poboczem szer. 0,5m. Ścieżkę rowerową lokalizuje się w istniejącym pasie drogi powiatowej DP Nr 1065 wzdłuż jej wschodniej krawędzi.
Przebudowywana droga jest drogą publiczną, ogólnodostępną z funkcją w sieci drogowej – powiatowa, o przyjętej klasie - droga zbiorcza „Z”, kategoria ruchu KR3.
Realizacja zadania nie przewiduje ingerencji poza pas drogowy DP 1065 S zarówno w zakresie geometrii, przebudowy jak i w zakresie organizacji ruchu.
Początek ścieżki rowerowej określono po wschodniej stronie jezdni drogi powiatowej DP 1065S w miejscowości Biskupice (km 0+964).
Podstawowe parametry elementów komunikacyjnych:
Wschodni pas jezdni drogi DP Nr 1065 S
- sfrezowanie nawierzchni bitumicznej na głębokość - 4 cm
- poszerzenie jedni od 0 do 30 cm z wykonaniem nowej konstrukcji do uzyskania szerokości pasa drogowego 3,0 m
- ułożenie na szer. wschodniego pasa jezdnego warstwy ścieralnej z asfaltobetonu.
Ścieżka rowerowa
- jezdnia na całym odcinku szerokość 2,50 m ograniczona od strony pobocza wtopionym opornikiem betonowym
-nawierzchnia asfaltobetonowa pobocze z kruszywa kamiennego szerokości 0,50 m.
Konstrukcja nawierzchni - istniejąca jezdnia - pas wschodni
- warstwa ścieralna - beton asfaltowy AC 11S o uziarnieniu 0/11 na bazie asfaltu 50/70 - 4 cm
- po wykonaniu frezowania na głębokość śr. - 4 cm.
poszerzenie jezdni do 3,0m
- warstwa ścieralna - beton asfaltowy AC 11S o uziarnieniu 0/11 na bazie asfaltu 50/70 - 4 cm
- warstwa wiążąca - beton asfaltowy AC 22W o uziarnieniu 0/22 na bazie asfaltu 50/70 - 8 cm
- Podbudowa górna z mieszanki niezwiązanej z kruszywem C90/3 (0/31,5mm), E2 =>140MPa, E2/E1<=2,2 wg normy PN-S-06102 - 8 cm
- Podbudowa dolna z mieszanki niezwiązanej z kruszywem C90/3 ( 0/63 mm ), E2 =>120MPa, E2/E1<=2,2 wg kryteriów mieszanki optymalnej oraz PN-S-06102:1997 - 15 cm
- Stabilizacja podłoża spoiwami hydraulicznymi Rm>2,5 MPa - 15 cm lub inna równoważna technologia pozwalająca doprowadzić podłoże do wymaganych parametrów nośności dla G1.
ścieżka rowerowa
- warstwa ścieralna - cienka warstwa z mieszanki mineralno-emulsyjnej na zimno typu ,,slurry seal" AC 8S o uziarnieniu 0/8 w kolorze czerwonym - 2 cm
- warstwa wiążąca - beton asfaltowy AC 11W o uziarnieniu 0/11 na bazie asfaltu 50/70 - 3 cm
- podbudowa zasadnicza - kruszywo łamane 0/63 mm stabilizowane mechanicznie E2=>120MPa E2/E1<=2,2 - 15 cm
- Grunt stabilizowany cementem o Rm >2,5MPa - 15 cm zdjęcie warstwy humusu i doprowadzenie gruntu do G1.
ścieżka rowerowa- ALTERNATYWNIE
- warstwa ścieralna - beton asfaltowy AC 8S o uziarnieniu 0/8 na bazie asfaltu 50/70 barwiony na czerwono - 5 cm
- podbudowa zasadnicza - kruszywo łamane 0/63 mm stabilizowane mechanicznie E2=>120MPa E2/E1<=2,2 - 15 cm
- Grunt stabilizowany cementem o Rm >2,5MPa - 15 cm zdjęcie warstwy humusu i doprowadzenie gruntu do G1.
-pobocze z kruszywa kamiennego 8/31,5mm szerokości 0,50m.
Technologia robót
· roboty pomiarowe,
· roboty ziemne – korytowanie w gruncie kat. III,
· wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego,
· frezowanie istn. nawierzchni
· ułożenie krawężników na ławie betonowej z oporem,
· wykonanie nawierzchni, i pobocza
· prace porządkowe, ukształtowanie i zagospodarowanie zielenią przyległego terenu.
Początek ścieżki rowerowej południowa krawędź końca istniejącej nawierzchni ścieżki rowerowej zlokalizowanej po wschodniej stronie jezdni drogi powiatowej DP 1065S w Olsztynie (km 0+00).
Podstawowe parametry elementów komunikacyjnych:
Rejon przystanku autobusowego
- peron przystanku na długości 30 m i szer. 1,5m ograniczony od krawędzi jezdni DP krawężnikiem wysokości w świetle 12 cm
- przyległa do chodnika (peronu) ścieżka rowerowa szer. 2,0m
-pobocze z kruszywa szer. 0,50m.
Wschodni pas jezdni drogi DP Nr 1065 S
- sfrezowanie nawierzchni bitumicznej na głębokość - 4 cm
- poszerzenie jedni od 0 do 30 cm z wykonaniem nowej konstrukcji do uzyskania szerokości pasa drogowego 3,0 m
- ułożenie na szer. wschodniego pasa jezdnego warstwy ścieralnej z asfaltobetonu.
Ścieżka rowerowa
- jezdnia na całym odcinku szerokość 2,50 m ograniczona od strony pobocza wtopionym opornikiem betonowym
- nawierzchnia asfaltobetonowa
- pobocze z kruszywa kamiennego szerokości 0,50 m.
Konstrukcja nawierzchni
istniejąca jezdnia - pas wschodni
- warstwa ścieralna - beton asfaltowy AC 11S o uziarnieniu 0/11 na bazie asfaltu 50/70 - 4 cm
- po wykonaniu frezowania na głębokość śr. - 4 cm.
poszerzenie jezdni do 3,0m
- warstwa ścieralna - beton asfaltowy AC 11S o uziarnieniu 0/11 na bazie asfaltu 50/70 - 4 cm
- warstwa wiążąca - beton asfaltowy AC 22W o uziarnieniu 0/22 na bazie asfaltu 50/70 - 8 cm
- Podbudowa górna z mieszanki niezwiązanej z kruszywem C90/3 (0/31,5mm), E2 =>140MPa, E2/E1<=2,2 wg normy PN-S-06102 - 8 cm
- Podbudowa dolna z mieszanki niezwiązanej z kruszywem C90/3 ( 0/63 mm ), E2 =>120MPa, E2/E1<=2,2 wg kryteriów mieszanki optymalnej oraz PN-S-06102:1997 - 15 cm
- Stabilizacja podłoża spoiwami hydraulicznymi Rm>2,5 MPa - 15 cm lub inna równoważna technologia pozwalająca doprowadzić podłoże do wymaganych parametrów nośności dla G1.
ścieżka rowerowa
- warstwa ścieralna - cienka warstwa z mieszanki mineralno-emulsyjnej na zimno typu ,,slurry seal" AC 8S o uziarnieniu 0/8 w kolorze czerwonym - 2 cm
- warstwa wiążąca - beton asfaltowy AC 11W o uziarnieniu 0/11 na bazie asfaltu 50/70 - 3 cm
- podbudowa zasadnicza - kruszywo łamane 0/63 mm stabilizowane mechanicznie E2=>120MPa E2/E1<=2,2 - 15 cm
- Grunt stabilizowany cementem o Rm >2,5MPa -15 cm zdjęcie warstwy humusu i doprowadzenie gruntu do G1.
ścieżka rowerowa- ALTERNATYWNIE
- warstwa ścieralna - beton asfaltowy AC 8S o uziarnieniu 0/8 na bazie asfaltu 50/70 barwiony na czerwono - 5 cm
- podbudowa zasadnicza - kruszywo łamane 0/63 mm stabilizowane mechanicznie E2=>120MPa E2/E1<=2,2 - 15 cm
- Grunt stabilizowany cementem o Rm >2,5MPa - 15 cm zdjęcie warstwy humusu i doprowadzenie gruntu do G1.
-pobocze z kruszywa kamiennego 8/31,5mm szerokości 0,50m.
Ścieżka rowerowa od strony jezdni DP Nr 1065 S nieograniczona.
Od strony zewnętrznej ograniczona:
- wtopionym obrzeżem betonowym 8x30 ułożonym na ławie betonowej z oporem z bet. C12/15
- na odcinku gdzie przebiega w wykopie, poprzez zastos. bet. krawężnik szer. 0,6 m
- na odcinku wysokiego nasypu zastosować montaż bariery U-11a ustawionej na fundamencie
betonowym z bet. C20/25.
chodnik na peronie
- Kostka betonowa ,,holland" -kolor szary - 8 cm
- Podsypka cementowo-piaskowa 1:4 - 3 cm
- podbudowa zasadnicza - kruszywo łamane 0/63 mm stabilizowane mechanicznie E2=>120MPa E2/E1<=2,2 - 15 cm
- Grunt stabilizowany cementem o Rm >2,5MPa - 15 cm
- zdjęcie humusu
Na odcinku peronu należy zastosować krawężnik wibroprasowany 15*30, posadowionym bezpośrednio na świeżym niestężonym betonie, na ławie betonowej z oporem z betonu C12/15 gr. 15 cm. Wysokość krawężnika w świetle 12 cm.
Zjazdy istniejące - dostosować wysokościowo do projektowanej nawierzchni ścieżki rowerowej.

PAWEŁ GĄSIORSKI



2 odpowiedzi na “Będzie scieżka rowerowa i nowa nawierzchnia drogi z Biskupic do Olsztyn”

  1. mieszkaniec pisze:

    Ścieżki ścieżkami, tyko co z tego. Wielu tzw. przyjaciół dwóch gejów i tak jeździ drogą.

  2. Nnw pisze:

    To może od razu przy budowie ścieżki ustawcie znaki zakazu poruszania się rowerów po drodze obligujący rowerzystów do poruszania się po ścieżce

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *